Zmiany wprowadzono z powodu: Aktualizacja
Program Wychowawczy Szkoły
Zasady Organizacji i Regulamin Wycieczek Szkolnych
Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Sępólnie Krajeńskim
§ 1
Podstawa prawna
1. Rozporządzenie MEN z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży, a także zasad jego organizowania
i nadzorowania (Dz. U. Nr 12 z 1997 roku).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. Nr 6 z 2003 roku).
3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określania warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz.U. Nr 57 z 1997 roku).
4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. Nr 135 z 2001 roku).
5. Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. z 2014 r. poz.1150).
6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz.U. z 2018 r. poz. 1055).
§ 2
Cele i formy działalności turystycznej w szkole
1. Krajoznawstwo i turystyka są elementem statutowej działalności szkoły związanej z realizacją zadań dydaktycznych i wychowawczych. Za realizację działalności krajoznawczej i turystyki odpowiedzialni są Dyrektor i wszyscy nauczyciele szkoły.
2. Organizowanie przez szkołę krajoznawstwa i turystyki ma na celu:
a) poznanie regionu i kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków, kultury i historii
b) poznawanie kultury i języka innych państw
c) poszerzenie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego
d) wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowawczym
e) upowszechnianie wśród młodzieży zasad ochrony środowiska naturalnego oraz umiejętności korzystania z zasobów przyrody
f) podnoszenie sprawności fizycznej
g) upowszechnianie zdrowego stylu życia i form aktywnego wypoczynku
h) przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym i patologii społecznej
i) poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.
3. Organizowanie przez szkołę krajoznawstwa i turystyki odbywa się w następujących formach:
• wycieczki:
a) wycieczki przedmiotowe - inicjowane i realizowane przez nauczycieli w celu uzupełnienia obowiązującego programu nauczania, w ramach danego przedmiotu lub przedmiotów pokrewnych
b) wycieczki krajoznawczo-turystyczne, w których udział nie wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego i umiejętności specjalistycznych
• imprezy:
c) imprezy krajoznawczo-turystyczne, takie jak biwaki, turnieje itp.
d) imprezy turystyki kwalifikowanej i obozy wędrowne, w których udział wymaga od uczestników przygotowania kondycyjnego i umiejętności specjalistycznych,
e) imprezy wyjazdowe związane z realizacja programu nauczania , takie jak zielone szkoły, szkoły ekologiczne itp.
§ 3
Organizacja wycieczek i imprez
1. Ramowy harmonogram wycieczek obowiązujący w danym roku szkolnym ustala dyrektor szkoły i przedstawia Radzie Pedagogicznej przed rozpoczęciem roku szkolnego. Harmonogram określa proponowane terminy wycieczek krajoznawczo - turystycznych, liczbę dni przeznaczonych na wycieczki itp.
2. Organizacja wycieczki (imprezy):
a) wychowawca klasy, nauczyciel przedmiotu zgłasza dyrektorowi chęć organizowania wycieczki nie później niż miesiąc przed jej terminem (w przypadku wycieczki przedmiotowej organizowanej w ramach zajęć lekcyjnych termin ten może ulec skróceniu do tygodnia)
b) przed rozpoczęciem wycieczki organizator powinien przedstawić dyrektorowi jej plan w formie wypełnionej karty wycieczki:
• wycieczka zagraniczna - 4 tygodnie przed planowanym terminem wycieczki
• wycieczka kilkudniowa, biwak - 2 tygodnie przed terminem
• wycieczki jednodniowe - 1 tydzień przed terminem.
• wycieczki przedmiotowe organizowane w ramach zajęć lekcyjnych - 3 dni przed terminem wycieczki.
3. Karta wycieczki obejmuje następujące elementy:
a) rodzaj wycieczki
b) termin wycieczki
c) trasa wycieczki
d) środki lokomocji
e) zakwaterowanie i wyżywienie
f) proponowany kierownik i opiekunowie wycieczki
g) koszt i formy finansowania
h) regulamin wycieczki
i) harmonogram wycieczki.
4. Kierownik wycieczki zobowiązany jest do wypełnienia karty wycieczki i uzyskania na karcie akceptacji planu wycieczki przez dyrektora.
5. Do karty wycieczki kierownik zobowiązany jest dołączyć listę uczestników wycieczki, która powinna zawierać:
• nazwisko i imię uczestnika wycieczki
• datę i miejsce urodzenia
• adres zamieszkania
• numer telefonu kontaktowego do rodziców
• numer dokumentu tożsamości (w przypadku wycieczek zagranicznych).
6. W przypadku wycieczki klasowej, w której uczestniczy większość uczniów oddziału, wychowawca oddziału zobowiązany jest do sporządzenia listy uczniów pozostających w szkole i dostarczenia jej do dyspozycji dyrektora.
7. Udział uczniów niepełnoletnich w wycieczce z wyjątkiem wycieczek przedmiotowych organizowanych w ramach zajęć lekcyjnych wymaga pisemnej zgody rodziców (opiekunów).
8. Dokumentacja wycieczki powinna być sporządzona w dwóch egzemplarzach, jeden pozostaje w szkole, drugi kierownik wycieczki zabiera ze sobą.
UWAGA. Punkty 4-9 nie dotyczą wycieczek przedmiotowych organizowanych w ramach zajęć lekcyjnych.
§ 4
Finansowanie wycieczki.
1. Wycieczki mogą być finansowane ze składek uczestników, środków Rady Rodziców lub innych źródeł (np. ze środków przekazanych przez osoby fizyczne i prawne).
2. Rodzice uczniów biorących udział w wycieczce zobowiązani są do pokrycia związanych z nią kosztów.
3. Rodzice, którzy zdeklarowali udział w wycieczce, a następnie deklarację wycofali, zobowiązani są do pokrycia strat, jakie z tego tytułu powstały.
4. Kierownik wycieczki i opiekunowie nie powinni ponosić kosztów udziału w wycieczce.
5. Za regulowanie zobowiązań finansowych związanych z wycieczką odpowiada kierownik wycieczki.
6. Kierownik wycieczki po jej zakończeniu zobowiązany jest do jej rozliczenia.
§ 5
Obowiązki opiekunów wycieczki
1. Spośród opiekunów wycieczki dyrektor wyznacza osobę będącą kierownikiem wycieczki.
2. Do obowiązków kierownika należy:
a) opracowanie planu i harmonogramu wycieczki
b) zapoznanie z regulaminem wycieczki wszystkich jej uczestników
c) zapewnienie warunków do pełnej realizacji programu wycieczki
d) zapoznanie uczestników wycieczki z zasadami bezpieczeństwa, w szczególności w czasie podróży, w czasie spacerów po mieście, poruszania się po drogach, poruszania się po górskich szlakach turystycznych, nad wodą, w lasach, w miejscach postoju itp.
e) określenie zadań opiekuna w czasie wycieczki
f) odpowiedzialność za apteczkę pierwszej pomocy
g) dysponowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację wycieczki
h) organizacja transportu, wyżywienia, noclegów uczestników
i) zabezpieczenie powrotu uczestników wycieczki do miejsca zamieszkania w tym określenie i poinformowanie rodziców o czasie i miejscu zakończenia wycieczki
j) dopilnowanie, aby wszyscy uczestnicy wycieczki mieli odpowiedni sprzęt i ekwipunek
k) informowanie szkolnego inspektora BHP o ewentualnych wypadkach, które miały miejsce w trakcie wycieczki.
3. Za zgodą dyrektora szkoły możliwe jest łączenie funkcji kierownika wycieczki i opiekuna.
4. Opiekunem wycieczki może być każdy nauczyciel, a po uzyskaniu zgody dyrektora, inna pełnoletnia osoba.
5. Każdy opiekun zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia o odpowiedzialności opiekunów za powierzonych mu uczestników wycieczki.
Oświadczenie może być częścią karty wycieczki lub stanowić odrębne pismo.
6. Do obowiązków opiekunów należy:
a) sprawowanie opieki nad powierzonymi uczniami
b) współdziałanie z kierownikiem wycieczki w okresie realizacji programu
c) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem regulaminu przez uczniów ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa
d) wykonywanie innych zadań wyznaczonych przez kierownika wycieczki
e) sprawdzanie stanu liczebnego grupy przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, w czasie zwiedzania, przejazdu oraz po przybyciu do miejsca docelowego.
§ 6
Zasady bezpieczeństwa
1. Uczestnicy wycieczek i imprez podlegają ubezpieczeniu od następstw nieszczęśliwych wypadków. Kierownik wycieczki powinien sprawdzić czy uczniowie i opiekunowie objęci są takim ubezpieczeniem w ramach szkolnego ubezpieczenia grupowego i ewentualnie dokonać dodatkowego ubezpieczenia osób nie objętych ubezpieczeniem grupowym.
2. Uczestnicy wycieczek i imprez zagranicznych podlegają obligatoryjnemu ubezpieczeniu od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia.
3. Na czas wycieczki organizator może tez wykupić dodatkowe ubezpieczenie.
4. W wycieczkach turystyczno-krajoznawczych nie mogą brać udziału uczniowie, których stan zdrowia nie pozwala na realizację programu wycieczki. Deklaracje o stanie zdrowia wypełniają rodzice.
5. Przy organizacji wycieczki należy przestrzegać zasad ustalania ilości opiekunów:
a) na wycieczce przedmiotowej lub turystyczno-krajoznawczej udającej się poza teren szkoły
w obrębie miasta Sępólna Krajeńskiego bez korzystania z publicznych środków lokomocji, opiekę sprawuje co najmniej jeden opiekun nad grupą 30 uczniów
b) jeżeli wycieczka udaje się poza teren szkoły lub poza Sępólno Krajeńskiego i korzysta
z publicznych środków lokomocji opiekę sprawuje jeden opiekun nad grupą do 15 uczniów
c) przy przejazdach pociągiem jeden opiekun opiekuje się 9 uczniami, a na trasie powyżej 100 km musi być zapewniona rezerwacja miejsc siedzących
d) na wycieczkach turystyki kwalifikowanej opiekę nad grupą 10 osobową sprawuje 1 opiekun
e) wycieczki wysokogórskie - 1 opiekun na 5 uczniów + górski przewodnik turystyczny
f) wycieczki rowerowe - 1 opiekun na 20 uczniów.
6. Nauczyciele, którzy w ramach wycieczki korzystają z kąpielisk lub basenów powinni zapoznać się z regulaminami kąpieliska lub basenu, uzgodnić sposób korzystania z kierownikiem obiektu i zapewnić bezpieczeństwo uczestnikom (szczegółowe warunki bezpieczeństwa zawarte są w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 6.05.1997 Dz.U. Nr 57 poz. 358).
7. Opiekun grupy zobowiązany jest sprawdzić stan liczebny przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, w czasie zwiedzania, przejazdu oraz po przybyciu do miejsca docelowego.
8. Przepisy zabraniają prowadzenia wycieczek z młodzieżą podczas śnieżycy, burzy i gołoledzi i na trasach z zagrożeniem lawinowym.
9. Zaginięcie:
a) każdy z uczestników powinien znać - miejsce noclegu, trasę wycieczki, miejsce zbiórki, postoju, kolor szlaku turystycznego, docelowe schronisko itp.,
b) w przypadku zaginięcia uczeń (uczniowie) bezwzględnie pozostają w miejscu zaginięcia,
c) kierownik lub opiekun zawiadamia policję, dyrektora szkoły, rodziców, a jeśli zaginięcie nastąpiło w górach, zawiadamia GOPR.
10. Przejazdy autokarowe:
a) liczebność grupy - 1 opiekun na 15 uczniów (nie licząc kierowcy i pilota/przewodnika)
b) pojazd przewożący zorganizowaną grupę młodzieży w wieku do 18 lat, powinien być oznakowany z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej. W warunkach niedostatecznej widoczności tablice powinny być oświetlone chyba,
że są wykonane z materiału odblaskowego. Kierujący tym pojazdem jest zobowiązany włączyć światła awaryjne podczas wsiadania i wysiadania dzieci i młodzieży. Kierowca posiada potwierdzenie sprawności technicznej pojazdu, apteczkę pierwszej pomocy i gaśnicę
c) opiekun powinien przebywać ze swoją grupą w pojeździe
d) ilość uczestników wycieczki nie może przekraczać ilości miejsc siedzących w pojeździe
e) przejście wewnątrz autokaru musi być wolne
f) opiekunowie zajmują miejsca przy drzwiach oraz w środkowej części pojazdu
g) należy zabronić uczniom w czasie przejazdu spacerowania po autokarze, siedzenia tyłem, na oparciu itp.
h) uczestnicy wycieczki mają obowiązek przestrzegać przepisów ruchu drogowego i wykonywać polecenia kierowcy autokaru
i) bagaż uczestników powinien być umieszczony w bagażniku i na półkach
j) przerwy dla odpoczynku i załatwienia potrzeb fizjologicznych należy organizować tylko na terenie specjalnych parkingów
k) po każdej przerwie należy sprawdzić stan liczebny grupy.
11. Przejazdy pociągiem
a) opiekun musi przebywać z grupą w wagonie, nie wolno rozdzielać grupy na dwa lub więcej wagonów
b) należy zabronić uczniom opuszczania wagonu i wychylania się przez okna
c) w czasie postoju uczniowie powinni znajdować się na swoich miejscach
d) bilety na przejazd, zaświadczenie o przejeździe grupowym oraz legitymacje szkolne powinien posiadać kierownik wycieczki.
12. Zasady poruszania się grupą w miejscowościach:
a) przed rozpoczęciem zwiedzania każdy uczestnik musi być poinformowany o harmonogramie wycieczki, miejscu pobytu docelowego, aby w razie zagubienia się potrafił dotrzeć do miejsca zbiórki
b) w trakcie pieszego poruszania się po mieście opiekunowie powinni tak podzielić się obowiązkami, aby jeden znajdował się na czele grupy i kierował nią, a drugi zamykał grupę
c) opiekunowie powinni poruszać się w granicach kontaktu wzrokowego
d) prowadzenie grupy powinno odbywać się zgodnie z zasadami ruchu drogowego
e) w przypadku korzystania ze środków komunikacji miejskiej należy zadbać, aby uczestnicy wycieczki:
• znajdowali się w jednym pojeździe lub jednej jego części (dot. autobusu, tramwaju, metra, kolejki)
• znali nazwę przystanku, na którym grupa będzie wysiadać
• posiadali ważne bilety na przejazd.
13. Wycieczki rowerowe:
a) wycieczki rowerowe - 2 opiekunów na grupę 10-13 uczniów (uczniowie, którzy ukończyli 12 rok życia + karta rowerowa), przy czym w kolumnie rowerów nie może jechać więcej niż 15 osób,
b) uczestnicy wycieczek poruszających się po drogach publicznych muszą znać przepisy o ruchu drogowym
c) prowadzący wycieczkę jedzie na początku, za nim najsłabsi w grupie, następnie pozostali uczniowie, drugi opiekun jedzie na końcu grupy
d) tempo jazdy powinno być dostosowane do możliwości najsłabszego uczestnika
e) odstępy miedzy jadącymi do 5 metrów
f) uczestnicy wycieczki jadą jeden za drugim (nie wolno jechać obok siebie), jak najbliżej prawej krawędzi drogi, zgodnie z przepisami ruchu drogowego
g) opiekun wycieczki posiada apteczkę pierwszej pomocy oraz narzędzia do ewentualnej naprawy rowerów, także zapasowe dętki i wentyle oraz pompkę
h) uczestnicy powinni posiadać strój odpowiedni do jazdy oraz kask ochronny na głowę
i) z boku tylnego bagażnika (z lewej strony) powinno być przymocowane tzw. ramię bezpieczeństwa ze światłem odblaskowym na końcu.
§ 7
Postanowienia końcowe
1. Wycieczka jest częścią działalności dydaktycznej i wychowawczej szkoły. W czasie jej trwania opiekunów i uczniów obowiązują przepisy zawarte w Statucie Szkoły oraz w Regulaminie Wycieczki.
2. Zgody na przeprowadzenie wycieczki wyraża dyrektor szkoły.
3. Jeżeli wszystkie wymogi organizacyjne dotyczące wycieczki nie zostaną spełnione dyrektor może nie udzielić zgody na wycieczkę.
4. Wszystkie pisma wysyłane w sprawie wycieczki powinny być podpisane przez kierownika wycieczki i zatwierdzone przez dyrektora szkoły.
5. Wyjścia poza teren szkoły i wycieczki przedmiotowe organizowane w ramach zajęć szkolnych należy odnotować w dzienniku lekcyjnym. Kierownik powinien mieć przy sobie podczas wycieczki listę jej uczestników.
6. Uczniowie, którzy nie uczestniczą w wycieczce, uczestniczą w zajęcia lekcyjnych. Dyrektor może tymczasowo przydzielić uczniów do innego oddziału. Listę uczniów oraz przydział do klas sporządza wychowawca.
7. W razie wypadku uczestników wycieczki stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące postępowania w razie wypadków w szkołach i placówkach dydaktycznych.
8. Sprawy nieuregulowane niniejszymi przepisami i zasadami reguluje Statut Szkoły oraz przepisy wyższego rzędu
REGULAMIN WYCIECZKI
do …………………………………. w terminie: ……………………………………………. Statut Szkoły określa prawa i obowiązki ucznia zarówno w czasie pobytu w szkole jak i czasie wycieczek organizowanych przez szkołę. W czasie wycieczki szkolnej oprócz postanowień Statutu Szkoły każdy uczestnik wycieczki zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego regulaminu, przepisów ruchu drogowego, regulaminów dotyczących odwiedzanych miejsc, zasad bezpieczeństwa i innych zasad wynikających z przepisów lokalnych
Uczestnicy wycieczki zobowiązani są do:
1. Zachowywania się w sposób zdyscyplinowany i kulturalny.
2. Dbania o dobre imię własne i szkoły.
3. Stosowania się do poleceń wydawanych przez opiekunów lub przewodników.
4. Nie oddalania się od grupy bez uprzedniego zgłoszenia opiekunowi i uzyskania od niego odpowiedniego zezwolenia.
5. Przestrzegania przepisów ruchu drogowego i zachowywać ostrożność na ulicach i w miejscach, w których może grozić jakiekolwiek niebezpieczeństwo.
6. Stosowania ogólnych zasad bezpieczeństwa i szczegółowych ustaleń zależne od miejsca pobytu.
7. Zgłaszania opiekunom informacji o wszystkich zagrożeniach mających wpływ na bezpieczeństwo uczestników.
8. Kulturalnego odnoszenia się do opiekunów, innych uczestników wycieczki i innych osób.
9. Traktowania z należytym szacunkiem obiektów zabytkowych i eksponatów muzealnych.
10. Nie śmiecenia, nie niszczenia zieleni, nie płoszenia zwierząt, nie hałasowania.
11. Ponoszenia kosztów za spowodowanie zniszczenia lub uszkodzenia.
12. Postępowania w miejscach noclegowych zgodnie z obowiązującym tam regulaminem.
13. Przestrzegania godzin ciszy nocnej.
14. Przestrzegania bezwzględnego zakazu spożywania alkoholu, palenia tytoniu i zażywania środków odurzających.
15. Przebywania w przydzielonych na nocleg pokojach w godzinach ustalonych przez opiekunów.
Za nieprzestrzeganie regulaminu uczeń może być ukarany zgodnie z przepisami statutu szkoły.
……………………….. …………………………..
Podpis ucznia Podpis rodzica
KARTA WYCIECZKI
Nazwa i adres szkoły: …………………………………………………………………………………
Cel wycieczki: ………………………………………………………………………………………...
Nazwa kraju1)/miasto/trasa wycieczki: ………………………………………………………………..
Termin: ………………………………………………………………………………………………..
Numer telefonu kierownika wycieczki: ……………………………………………………………
Liczba uczniów: ………………., w tym niepełnosprawnych:………………………………………..
Klasa: ……………………
Liczba opiekunów wycieczki: ………….. Środek transportu: ……………………..
PROGRAM WYCIECZKI
Data godzina wyjazdu oraz powrót | Długość trasy | Miejscowość docelowa i trasa powrotna | Szczegółowy program wycieczki od wyjazdu do powrotu | Adres miejsca noclegowego i żywieniowego oraz przystanki i miejsca żywienia |
OŚWIADCZENIE
Zobowiązuję się do przestrzegania przepisów dotyczących zasad bezpieczeństwa w czasie wycieczki.
Kierownik wycieczki
1.………………………………….
imię i nazwisko, podpis
Opiekunowie wycieczki
1. ………………………………………………………………………………..
2. ……………………………………………………………………………….
imiona i nazwiska, podpisy
ZATWIERDZAM
………………………………………..
data i podpis dyrektora szkoły
1 Dotyczy wycieczki za granicą.
Lista uczestników wycieczki
Lp. | Nazwiska i imiona | Klasa | Numer telefonu Rodziców/ Opiekunów prawnych |
1. | |||
2. | |||
3. |
………………………………………………
podpis dyrektora szkoły
Lista uczestników wycieczki - ubezpieczenie
LP. | Pesel/Nr Dokumentu | Data i miejsce urodzenia | Adres zameldowania |
1. | |||
2. | |||
3. |
……………………………
podpis dyrektora szkoły
ZGODA RODZICA/OPIEKUNA PRAWNEGO NA UDZIAŁ W WYCIECZCE
……………………………………………………………………………………………………..
nazwisko i imię uczestnika wycieczki
Ja niżej podpisany/na wyrażam zgodę na udział mojego dziecka w wycieczce w terminie:
1. Oświadczam, że nie ma przeciwwskazań, aby moje dziecko wzięło udział w tego typu wycieczce.
2. Biorę pełną odpowiedzialność za rzeczy wartościowe zabrane przez moje dziecko na wycieczkę.
3. Zgadzam się na ewentualne podanie leków przeciwbólowych lub przeciw chorobie lokomocyjnej.
4. W razie wypadku i choroby podczas wycieczki wyrażam zgodę na udzielenie pomocy medycznej lub leczenie ambulatoryjne.
5. Biorę odpowiedzialność za dojście dziecka na miejsce zbiórki i jego powrót do domu.
6. Biorę odpowiedzialność finansową za szkody materialne wyrządzone przez moje dziecko w trakcie trwania wycieczki wynikające z nieprzestrzegania regulaminu.
7. Wyrażam zgodę na przebadanie dziecka w kierunku używania alkoholu, narkotyków i innych środków odurzających
Informuję, iż zapoznałem/am się z regulaminem wycieczki i go akceptuję.
Dodatkowe informacje:
Telefon kontaktowy:
……………………………………………………………….
data i podpis rodzica/opiekuna prawnego
…………………………………………………………………………………………………………
Inne istotne informacje, które rodzice/opiekunowie chcą przekazać organizatorowi wycieczki:
………………………………………….……………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………….…………...
………………………………………………………………………………………………………… Sępólno Krajeńskie .........................................................
PRELIMINARZ WYCIECZKI /IMPREZY
I. Dochody
1. Wpłaty uczestników: liczba osób……….x koszt wycieczki…………. = zł
2. Inne wpłaty…………………………………………………………………………………………. Razem dochody: ………………………………………………………………………………………
II. Wydatki
1. Koszt wynajmu autokaru:…………………………………………………………………………...
2. Koszt noclegu:………………………………………………………………………………………
3. Koszt wyżywienia:………………………………………………………………………………….
4. Bilety wstępu: do teatru:……………………………. do kina:………………………………………………... do muzeum:…………………………………………… inne:…………………………………………………....
5. Inne wydatki (jakie):……………………………...............................................................................
................................................................................................................................................................ Razem wydatki: .................................. Koszt na jednego uczestnika ...........................................
.............................................................
podpis kierownika wycieczki
Zatwierdzam:
..............................................
pieczęć i podpis dyrektora szkoły
..............................................
podpis kierownika wycieczki
Sępólno Krajeńskie .........................................................
ROZLICZENIE WYCIECZKI (IMPREZY)
Wycieczka szkolna do ………………………………………………………………………………...
zorganizowana w dniu....…………...................…przez………………………………………………
I. Dochody
1. Wpłaty uczestników: liczba osób……….x koszt wycieczki…………. = zł
2. Inne wpłaty…………………………………………………………………………………………. Razem dochody: ………………………………
II. Wydatki
1. Koszt wynajmu autobusu:…………………………………………………………………………..
2. Koszt noclegu:………………………………………………………………………………………
3. Koszt wyżywienia:………………………………………………………………………………….
4. Bilety wstępu: do teatru:……………………………. do kina:………………………………………………... do muzeum:………………………………………….... inne:…………………………………………………...
5. Inne wydatki (jakie):……………………………...............................................................................
................................................................................................................................................................
Razem wydatki:………………………………………………………………………………………..
III. Koszt wycieczki (imprezy) na jednego uczestnika: ………………………………………………
IV. Pozostała kwota w wysokości zł
…………………………………………………………………………………………………………
................................................................................................................................................................
określić sposób zagospodarowania kwoty – np. zwrot, wspólne wydatki klasowe, itp.
Uczestnicy wycieczki (np. samorząd klasowy) Kierownik wycieczki
1. …………………………………………. ..................................
podpis
2. ………………………………………….
3…………………………………………...
Uwagi o przebiegu wycieczki (np. przebieg realizacji harmonogramu, problemy wychowawcze itp.)
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Rozliczenie przyjął:
……………………………………..
data i podpis dyrektora szkoły
Publikacja dnia: 30.04.2024
Dokument z dnia: 01.03.2011
Dokument oglądany razy: 4 827